Pap en mam in Belize - Reisverslag uit Spanish Lookout, Belize van Marije Prins - WaarBenJij.nu Pap en mam in Belize - Reisverslag uit Spanish Lookout, Belize van Marije Prins - WaarBenJij.nu

Pap en mam in Belize

Door: MarijePrins

Blijf op de hoogte en volg Marije

26 Juni 2012 | Belize, Spanish Lookout

Oké even denken wat heb ik ook al weer allemaal gedaan afgelopen weken..

Het weekend na mijn laatste verslag zijn we weer naar San Pedro geweest waar we heerlijk bij het zwembad in de zon gelegen hebben en er op zaterdagavond natuurlijk een mooi feestje van gemaakt hebben. Helaas de Wet Willy’s alleen op woensdag open dus daar konden we niet heen. Op de heenweg hadden we alleen helaas net de eerste bus gemist dus kwamen we veel te vroeg in Belize City aan omdat de watertaxi om 9 en dan pas om 10.45 gaat. Toen zijn we nog even op de markt (naast de Bus terminal) geweest en hebben we nog even lekker meatpies gehaald.
De zondag in dat weekend (10 juni) kwamen pap en mam aan op het vliegveld van Belize, van waar ze naar Placencia zijn gereisd om daar de eerste dagen van hun vakantie door te brengen.

Donderdag zijn ze naar Cayo gereisd en vanuit daar een taxi naar Spanish Lookout genomen. Na hun eerste Western Dairies ijsje moesten ze nog even wachten tot ik klaar was met stage die dag en hebben Laura en ik ze het bedrijf en Spanish Lookout laten zien. Toen onze kamer laten zien en gezellig met Margareth, George en Kathy gegeten, pap en mam hebben dus ook de mensen met wie we wonen ontmoet. Het eten was erg gezellig maar daarna moesten we toch echt gaan want het was al bijna half 8 en we wouden ze ook nog meenemen naar de kerkdienst. De kerkdienst duurde helaas wat langer als normaal dus was het al vrij laat toen Laura en ik, pap en mam terug brachten naar Cayo. Jammer want nu hadden ze geen tijd meer gehad om ook nog wat mensen van de kerk te spreken. Toen zijn wij snel terug gereden naar Spanish Lookout om te gaan slapen want de volgende dag moesten we gewoon nog stage lopen.

Vrijdag na stage zijn we toen gelijk naar Cayo gereden om gezellig samen met pap en mam het weekend door te brengen. Vrijdagavond lekker gegeten en daarna een kaartspelletje gedaan. Maar ook maar redelijk vroeg naar bed want moe waren we zeker, de kamer van Laura en mij in het hostel had geen airco/fan of gaas voor de ramen dus hebben we de klamboes van pap en mam overgenomen om toch nog lekker te kunnen slapen. Zaterdagmorgen toen de zon heerlijk scheen zijn we eerst op de markt rond gelopen en hebben we verschillende vruchten gekocht zoals gele watermeloen, soursop en pitaya. Ook hebben we bij een taco standje ontbeten, erg lekker!

Daarna hebben we het fruit even in het hotel van pap en mam gelegd en hebben we de bus gepakt naar Succotz, In succotz op de ferry naar Xunantunich gestapt, daar is het nog 1 mile (1,6km) bergopwaarts naar Xunantunich. Xunantunich was een maya plaats waar nog verschillende maya sites te zien zijn. Na de grootste 2 sites te hebben beklommen was het goed te zien aan de lucht dat het al snel zou gaan regenen dus zijn we voordat de sites glad zouden worden naar beneden gegaan en terug met de ferry naar Succotz. In Succotz bij Benny’s Kitchen (waar Carlos, mij en Laura al eerder mee naar toegenomen had) gegeten, lekkere Belizeaans maaltijden! Toen de Pibil, Escabeche en Whole Fish op waren weer terug naar de Highway gelopen om de bus terug naar Cayo te nemen.

Omdat het ’s middags wat regenachtig was en we allemaal vrij vermoeid waren hebben we gezellig in de woonkamer van het hotel van pap en mam gezeten, boekje lezen, gele watermeloen en pitaya eten en kaarten.

’s Avonds nog weer uit eten en toen zijn Laura en ik nog even een dutje gaan doen voordat we uit gingen. Eerst gezellig in een barretje wat gedronken en toen begon het me toch hard te regenen! Dus naar de dichtstbijzijnde club (Blue Angels) gerend toen de bar ging sluiten, alleen daar moest je 10 BZD p.p. entree betalen en we waren er al een keer binnen geweest en toen was het niet leuk. Dus aan mensen die naar buiten kwamen gevraagd of het leuk binnen was en toen kwamen we een groep archeologen uit Canada tegen die naar een andere tent gingen en waarbij we wel mee mochten. Dus wij mee met de taxi naar boven op de heuvel waar dat clubje gevestigd was. Het was een openlucht tentje maar wel overdekt dus prima! We hebben een erg gezellige avond met de Canadezen gehad! Na een kort nachtje de volgende morgen met pap en mam naar de plek waar de twee rivieren samen komen tot de Belize River gelopen, zag er erg mooi uit aangezien de ene rivier heel vies was en de ander schoon. ’s Middags weer regen dus nog gekaart, Laura heeft ook leren klaverjassen! ’s Avonds nog uit eten en toen voor dat weekend afscheid genomen en zijn Laura en ik terug gegaan naar Spanish Lookout.

Afgelopen week heb ik op stage meegedraaid in de kaasruimte, dat betekend het proces leren kennen en opschrijven wat er gedaan wordt en bij welke temperatuur etc. Maar ook helpen met verpakken en stickeren. Dus na heel veel kaasjes in zakjes te hebben gedaan en stickertjes te hebben geplakt was ik wel blij dat de 4 dagen erop zaten.

De vrijdag hadden we namelijk al vrij geregeld zodat we nog een lang weekend hadden met pap en mam in San Pedro.
Laura en ik pakken altijd om 6.45 de bus al dat vonden mijn ouders toch iets te vroeg maar die kwamen met 2 watertaxi’s later ook aan op San Pedro. Na heerlijk in de zon gelegen te hebben, Kreeft geproefd (dat moet met LobsterFest hé?), ik vond het helaas niet lekker, en op zaterdag een erg leuk feestje op het plein met verschillende live bandjes en een dj, hebben we een erg leuk weekend gehad. Zaterdag middag alvast cadeautjes gekregen voor mijn verjaardag en voor avondeten heerlijk alvast mijn verjaardagsdiner gehad! Biefstuk met verse Spinazie (hoe ze die in Belize gekregen hadden, geen idee ;) ) en champignons en als toetje warme brownie met vanille ijs! Heerlijk! Daarna zat ik natuurlijk zo vol dat ik nog wel een paar uurtjes buikpijn had, maar het was echt heel lekker! Zondag middag met pap en mam samen de boot gepakt maar hun gingen naar Caye Caulker dus na een half uurtje op de boot was het toch echt tijd om weer afscheid te nemen van pap en mam en ze nog een fijne laatste weekje op Caye Caulker te gunnen. Het was erg leuk om ze hier te hebben en ze te laten zien wat ik meemaak hier!

Zondagavond was er dopen in de kerk waar Margareth en George heen gaan en we waren uitgenodigd om mee te gaan, dat wouden we wel eens zien! Hier worden de mensen pas gedoopt als ze zelf besloten hebben dat Christus echt in hun hart gekomen is. De leeftijd varieert tussen 16 en 20 jaar. De dienst was echter geheel in Platduits maar ze hebben er een vertaler dus met een koptelefoontje op konden we de dienst in het Engels volgen. Het zangboek en hun bijbel zijn wel in het Hoogduits aangezien Platduits geen geschreven taal is, ze spreken verschillende dingen wat anders uit maar we waren wel in staat de liedjes vanuit het boek mee te zingen. Het was een erg speciale avond, wel jammer dat er zoveel insecten in die kerk rondvliegen! En helaas durfden we geen foto’s te maken, dat staat ook wel erg onbeleefd in een kerk.

Gistermorgen (maandag) voor de laatste keer naar Belmopan gereden om ons visum te verlengen. Dat is elke keer gelukkig erg voorspoeding gegaan, handig! Daarna even lekker ontbeten op het marktje in Belmopan (taco’s!) en kwamen we een man tegen die vertelde dat komend weekend pas LobsterFest is op Caye Caulker dus zijn we van plan daar zaterdagmorgen heen te gaan als we nog een slaapplaats kunnen regelen!

Vandaag is mijn verjaardag maar naast heel veel lieve berichtjes en een leuk kadootje van Laura merk ik er nog niet zo heel veel van. Maar het is pas half 12 dus het is nog afwachten wat de rest van de dag brengt!

Bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes voor mijn verjaardag, over mijn verblijf in Belize en over mijn verhalen en tot snel! Mijn foto’s zal ik al toevoegen als Pap en mam zaterdag terug in NL zijn zal ik nog foto’s van hun krijgen als er leuke bij zitten voeg ik deze later nog toe!

Liefs Marije

  • 27 Juni 2012 - 08:04

    Oom Bert Tante Ineke:

    Nog van harte gefeliciteerd

  • 27 Juni 2012 - 18:55

    Anne:

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Marije!
    dit jou toegewenst vanuit een zonnig en warm Italie.
    lieve groeten,
    Frank en Anne

  • 27 Juni 2012 - 18:55

    Anne:

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Marije!
    dit jou toegewenst vanuit een zonnig en warm Italie.
    lieve groeten,
    Frank en Anne

  • 27 Juni 2012 - 20:39

    Loes:

    Ha Marije,

    Alsnog Hartelijke gefeliciteerd met je verjaardag !! Nog vele jaren erbij !!!
    Net even alle foto's bekeken, wat een belevenissen. Leuk dat we zo een beetje kunnen meegenieten.

    Liefs Loes.

  • 11 Juli 2012 - 19:52

    Mieke:

    Hoi Marije , ik heb enige achterstand opgelopen met het bijhouden van jouw berichten,maar zie: ik ben er weer. Alsnog van harte en een goed nieuw levensjaar toegewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 09 Maart 2012
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 18532

Voorgaande reizen:

02 April 2012 - 15 Augustus 2012

Stage lopen in een zuivelfabriek

Landen bezocht: